Stypendium dla magistranta

Oferta stypendium dla magistranta w Zakładzie Mikrobiologii w ramach realizacji projektu badawczego. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa z dniem 1 lipca 2022 roku.

Stanowisko: magistrant-stypendysta
Tytuł projektu: „Celowe hamowanie ekspresji białek anty-apoptotycznych z rodziny Bcl-2 w makrofagach jako potencjalna terapia paradontozy.”
Miejsce realizacji projektu: Zakład Mikrobiologii, Wydział Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii UJ (ul. Gronostajowa 7, Kraków)
Sposób wynagrodzenia: umowa stypendialna
Wynagrodzenie: 1 500 zł/miesiąc
Okres finansowania: 6 miesięcy (od października lub listopada 2022, najprawdopodobniej z możliwością przedłużenia)
Termin nadsyłania zgłoszeń: 1 lipca 2022

Oferta: Oferujemy możliwość pracy w dynamicznym, młodym zespole w jednej z wiodących placówek polskiej biotechnologii. Oferując zaplecze do realizacji interesujących i trudnych zadań wymagamy pracowitości, odpowiedzialności i własnej inicjatywy.

Celem projektu finansowanego z programu Narodowego Centrum Nauki SONATA jest scharakteryzowanie, w jaki sposób P. gingivalis i inne patogeny jamy ustnej oddziałują ze środowiskiem zapalnym tkanki w celu amplifikacji patologicznej aktywacji zapalnej makrofagów, co może stanowić potencjalny cel innowacyjnych terapii. W ramach projektu wykorzystane będą nowoczesne technologie, w tym cytometria przepływowa, hodowle in vitro i ex vivo, w połączeniu funkcjonalnymi i mechanistycznymi badaniami pierwotnych komórek izolowanych z krwi. Projekt będzie realizowany pod kierunkiem dr Mai Sochalskiej (kierownik projektu).

Wymagania wobec kandydatów:
  1. Posiadanie tytułu licencjata w takich dziedzinach jak biotechnologia, biochemia lub pokrewne.
  2. Posiadanie statusu studenta studiów magisterskich prowadzonych na WBBiB UJ lub gotowość do podjęcia studiów magisterskich na WBBiB w roku akademickim 2022/2023*.
  3. Doświadczenie w pracy z komórkami eukariotycznymi oraz w podstawowych technikach biologii komórki (hodowle komórkowe/bakteryjne lub ELISA lub Western blot) udokumentowane wynikami w pracy licencjackiej lub artykule naukowym.
  4. Znajomość języka angielskiego w stopniu bardzo dobrym w mowie i piśmie.
  5. Umiejętność samodzielnej organizacji swojej pracy i dokumentowania pracy eksperymentalnej.
  6. Zaangażowanie, sumienność oraz dyspozycyjność do pracy w niestandardowych godzinach.
*Umowa stypendialna zostanie podpisana dopiero po przyjęciu Kandydata na studia magisterskie prowadzone na WBBiB UJ.

Lista wymaganych dokumentów:
  1. Podanie/list motywacyjny.
  2. CV z opisem dotychczasowego doświadczenia w pracy laboratoryjnej.
  3. Odpis dyplomu licencjackiego.
  4. Dane kontaktowe do osób mogących udzielić referencji.
  5. Oświadczenie o znajomości i akceptacji zasad dotyczących własności intelektualnej i ochrony prawnej dóbr intelektualnych dostępne na stronie Centrum Spraw Osobowych UJ (część Druki do pobrania, pkt 8)
  6. Prosimy o zamieszczenie klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późń. zm.)”.
Zgłoszenia i zapytania należy przesyłać pod adres: maja.sochalska@uj.edu.pl